12 Ekim 2014 Pazar

Alıp Pişman Olduğum İki Kitap


1- ŞAHANE HATALAR CUMARTESİ

Yazarları :  

Tara McCarthy
Lorraine Freeney

Konusu :

Son hatanı hatırlıyor musun?Sahane!
Serinin dördüncü kitabında vitesi yükseltiyoruz.
Cumartesi gecesi atesi tutusturuyor. Barlar seksi kadınlarla, bas döndüren erkeklerle dolu.
Eski sevgilin pusuda, en yakın arkadasın büyük bir sır saklıyor, herkesin gözü birbirinin üzerinde.
Cumartesi geceni nasıl tamamlayacagın ise tamamen sana ve yapacagın seçimlere baglı.
Sürprizler adrenalini son raddeye çıkarıyor, sahane hatalar unutulmaz sonlarla dügümleniyor.
Çözebilir misin?
Kader diye bir sey vardır ve sizin seçimlerinizle değişir.
Bu kitabı okumaya normal bir kitap gibi birinci sayfadan baslayın. İlk bölümün sonunda, önünüze bir yol ayrımı çıkacak. Kararınızı verin ve ilgili bölüme gidin.
Her bölümün sonunda seçimlerinizle kaderinizi kontrol etmeye devam edeceksiniz.
Kitabı okurken bazen hiç beklemediginiz bir yere ulasacak, bazen de kendinizi daha önce oldugunuz yerde bulacaksınız.
Hayatın size neler hazırladıgını asla bilemezsiniz. Ama sunu biliyorsunuz: iyilikler her zaman ödüllendirilmiyor ve bazen hatalı kararlar, sahane olayların baslangıcı olabiliyor. Her yolculugun sonunda basa dönüp tekrar baslayın, unutmayın, herkes ikinci bir sansı hak eder. Yüzlerce farklı hayat sizi bekliyor.
Iyi sanslar.

Yorumum : Arkadaşım önerdi. Çok sevmiş. Bende hiç arkasına bile bakmadan, araştırmadan aldım. Zaten acelem vardı oradayken alayım dedim. Sonra öğrendim ki serinin dördüncü kitabı. Arkasını çevirip 2 cümle okumadığım için pişmanım. Neyse. Herkes bayılıyor. Bende konusunu okuyunca farklı gibi geldi. Seveceğimi düşünmüştüm. Fikir çok iyi seçimi kendin yapabilmen çok iyi. Ama anlatışını beğenmedim. Çok basit bir dil.  Hatta bitiremeden bıraktım. Tarzım değilmiş anlaşılan. Bir bölümü 5-10 dakikada bitirip bıraktım. Devam edemedim. Edebi yanı yok, eğlenceli değil ve dili berbat. Bence kesinlikle okumayın. 

2- MUCİZELER ÇAĞI

Yazarı : Karen Thompson Walker

Konusu : Bir gün 25 saat olsaydı ne değişirdi? Peki ya 32 saat? 48 Saat? 56 Saat?..
Dünyanın dönme hızı yavaşlıyor...

HİÇBİR ŞEY ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK

California’da sıradan görünen bir cumartesi sabahında Julia ve ailesi, dünyanın dönüşünün yavaşlamaya başladığını öğrenir. Günler ve geceler gittikçe uzamakta, yerçekimi kuvveti değişmekte ve doğa yok olmaktadır. 11 yaşındaki Julia ve tüm insanları yepyeni
bir dönem beklemektedir.

“Gerçekte ne kadar az şey bildiğimiz hâlâ beni hayrete düşürüyor… Belki de benim ve ailemin başına gelenlerin yavaşlamayla hiçbir ilgisi yoktu. Mümkündü ama zannetmiyordum. Hem de hiç.”   

Yorumum : Kitap küçük bir kızın (11) bakış açısından yazılmış. Pek aksiyon yoktu. Çok az kısmı güzel geldi. Açıkçası hayal kırıklığına uğradım. Değişim güzel anlatılmış. Ama daha heyecanlı, daha olaylı anlatılsaydı keşke diyorum. Birazcık basite kaçmış. Ama bu da çoğu kişi tarafından sevilmiş bir kitap. Puan verecek olsam 10 üzerinden ancak 6 veririm. İyi ama çok daha iyi olabilirdi. Kitabın son satırlarını sevdim. O da şuydu "Parmaklarımızı yaş betona batırıp bildiğimiz en doğru ve basit şeyi yazmıştık -İsimlerimizi, tarihi ve şu kelimeyi : Buradaydık." 

2 yorum:

  1. Şahane Hataları aynı şekilde öneri üzerine alıp pişman oldum. Hem zamanıma hem parama yazık yani. Başkasının yorumuna aldanmadan araştırarak kitap seçmeliyiz ama insan bazen böyle gaflete düşüyor. :)

    YanıtlaSil